Komunikacja z biurem rachunkowym

Jednym z ważnych aspektów przy współpracy z biurem rachunkowym jest dobra komunikacja między stronami. Istotne jest, by biuro było w stanie zapewnić jedną osobę odpowiedzialną za kontakt z Klientem. Należy dopilnować, by taki zapis mieścił się w umowie ze wskazaniem konkretnej osoby. Taki księgowy będzie indywidualnie zajmował się obsługiwaną firmą, a tym samym znał dokładnie jej specyfikę.

Niekomfortowo byłoby co jakiś czas wdrażać kolejne osoby z biura do sytuacji swojej działalności. Właściwie działa to w dwie strony – często biuro również wymaga od Klienta wyznaczenia osoby odpowiedzialnej do kontaktu. Ma to naprawdę korzystny wpływ na współpracę. Dodatkowo Klient czuje się bezpieczniej przy osobistym kontakcie z tą samą osobą za każdym razem.

Wiele większych biur zatrudnia stażystów, którzy praktycznie służą do podstawowej obsługi Klienta, co zawęża się praktycznie do odbierania dokumentów i tym samym traktowania usługodawcy bardzo przedmiotowo. Rotacja stażystów w takich biurach jest dość duża, a staż nie zawsze wiąże się z pozostaniem danej osoby w konkretnej firmie na etacie.

Daria Mudziejewska

Daria Mudziejewska

Ekspertka podatkowa z ponad 20 letnim doświadczeniem w księgowości i podatkach,
• certyfikat Księgowego Ministerstwa Finansów,
• aktywny członek SKwP (Stowarzyszenie Księgowych w Polsce),
• z sukcesem prowadzi dwa biura rachunkowe w Poznaniu: Quero i TaxPlanet,
• autorka wielu artykułów, publikacji i dyskusji nt. podatków, rozwoju biznesu i analiz finansowych,
• aktywnie buduje i wspiera projekty startupowe,
• od wielu lat skutecznie realizuje cele w zakresie świadomego prowadzenia biznesu w ujęciu podatkowym.

czytaj poprzednie

Rozliczanie delegacji przedsiębiorcy

czytaj następne

Ubezpieczenie biura rachunkowego