Jakie uprawnienia musi posiadać główny księgowy?

certyfikat-ksiegowegoCzy główny księgowy, zatrudniony na etacie musi posiadać certyfikat księgowy?

Głównym księgowym poza sferą finansów publicznych, może być każda osoba, której kierujący firmą na tyle zaufa, aby powierzyć  jej obowiązki głównego księgowego. Może więc nią zostać każdy kto czuje się na siłach i ma wystarczającą wiedzę i odwagę wziąć na siebie odpowiedzialność za księgi w firmie. Zatem poszukując właściwej osoby na stanowisko głównego księgowego w firmie najlepiej kierunkować się na osoby o określonych predyspozycjach, niezbędnych do wykonywania tego zawodu. Chodzi tu nie tylko o kompetencje zawodowe, ale również o poszanowanie  zasad etyki zawodowej. Istotne jest także właściwe postępowanie w relacjach z osobami, jednostkami i instytucjami powiązanymi zawodowo z firmą macierzystą. Certyfikat księgowy jest dodatkowym atutem osoby ubiegającej się o stanowisko głównego księgowego, ponieważ m.in. świadczy on o przebytym doświadczeniu zawodowym oraz kierunkowym wykształceniu wyższym ekonomicznym.

Szersze wymogi zawodu księgowego dotyczą sektora budżetowego. Zawarte  są one w art. 54 Ustawy o finansach publicznych.

Warto jednak zastanowić się na wyborem outsourcingu księgowego. Pamiętajmy,  ze biura rachunkowe stykają się w swojej karierze zawodowej z różnoraką specyfiką działalności, a tym samym ich wachlarz doświadczeń jest nieporównywalny w stosunku do osoby fizycznej zatrudnionej na etacie.